Stel je loopt een winkel binnen, a la minute, krijg je een van de standaard vragen: ” kan ik u ergens mee helpen ” voorgeschoteld…Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig (en over irritatie nog niet gesproken) het soms kan zijn om in een winkel goed geholpen te worden. Afgelopen twee dagen heb ik een survivor tocht op Google moeten overleven om het springkussen die mijn neefje voor zijn verjaardag oooh zo graag wilde te bestellen. Mijns inziens wordt de IQ van de klant vaak onderschat. Ik heb vandaag besloten om vanuit het klant perspectief te schrijven.
Als klant zijnde dien je op een correcte en fatsoenlijke manier geholpen te worden. Uiteindelijk is het doel natuurlijk om een order binnen te krijgen maar op welke wijze dit gebeurd is ook cruciaal. Net zoals er vele wegen zijn die naar Rome leiden, zijn er tig mogelijkheden om een deal te sluiten.
Enfin, je bent (dus net als mij) wanhopig op zoek naar dat ene item – in casu noem ik de baza dus het bed met opbergruimte – baza model -opbergruimte – die je nodig hebt. Het beste is om eerst via een zoekmachine (ik schakel altijd mijn vriend Google in) naar bedrijven te zoeken die zo’n bed met opbergruimte verkopen. Bijvoorbeeld op pagina van Google komt Ela Wonen & Slapen te voorschijn. Het is een meubelzaak gevestigd in Rotterdam. Zij hebben diverse baza modellen dus bedden met opbergruimte.
Uiteraard is aan te bevelen om met de desbetreffende firma’s telefonisch contact op te nemen voor meer informatie. Tevens kan ik ja aanraden om altijd om een bevestiging te vragen van de informatie of van de order die je krijgt.
Laat je als klant zijnde niet voor de domme aanschouwen en stel altijd goede en gerichte vragen. Daarnaast dien je als klant zijnde zeker op een oprechte wijze geholpen te worden. Kortom, de toezeggingen die door het bedrijf gedaan worden om puur de order binnen te krijgen moeten ook waar gemaakt worden. Het bedrijf moet zich niet verschuilen achter excuses. In mijn geval, het bedrijf waar ik als eerste het springkussen wilde bestellen heeft ”per ongeluk” een andere model springkussen bevestigd waar ik absoluut niet om had gevraagd. Ik heb de order moeten annuleren en elders heb ik last minute gelukkig wel kunnen vinden, dus een happy end voor moi en voor mijn neefje!